Waarom aan de slag met werkgeluk


Werkgeluk vergroten is het antwoord op de burn-out 'epidemie'!


Organisaties met gelukkige medewerkers zijn productiever, efficiënter en creatiever. Gelukkige medewerkers zijn veerkrachtiger, en beter bestand tegen stressklachten.

Maar dat niet alleen. Gelukkige medewerkers zijn gezonder, wat een positief effect heeft op verzuim. Werk je vanuit positiviteit, dan ben je creatiever, denk je oplossingsgericht en volgt er innovatie. Een belangrijke factor in de wereld van ‘what’s next’. 


Power to the people

De tijd van top-down management ligt achter ons. Het management zet het kader, de stip op de horizon. Maar de grootste innovatie in jouw bedrijf komt vanuit de mensen. Daarom geloof ik dat organisaties en managers hun mensen in hun kracht moeten zetten. Binnen werkgeluk staat talent en persoonlijke ontwikkeling van mens en team dan ook centraal.


Verandering is een constante

Als organisatie zijn jullie onderhevig aan constante verandering in de markt door nieuwe technologieën en business modellen. Als organisatie en medewerker moet je mee kunnen bewegen met deze veranderingen, maar ook dicht bij je eigen DNA kunnen blijven. Werkgeluk investeert in het onderzoeken en inzetten van de waardes en talenten van de medewerkers. Zodat zij kunnen staan als een huis als dit nodig is, en mee kunnen bewegen als dit wordt gevraagd. 


Eigen koers varen

Daar deze veranderingen en de beweging naar een betekeniseconomie, is het steeds belangrijker om eigen koers te varen. Als organisatie en als medewerker. Het vraagt om leiderschap, verantwoordelijkheid nemen. En laat dat nou verdomt lastig zijn en een tijd van keuze stress.


Pijlers van (werk)geluk


Ik werk volgens de pijlers van well-being van Martin Seligman, de grondlegger van de positieve psychologie. Deze pijlers heb ik vertaald naar werkgeluk voor de medewerker zelf, voor het team, en voor de organisatie. Middels coaching, workshops en activatie gaan we aan de slag om werkgeluk te vergroten op de 3 lagen:

De medewerker, het team en de organisatie.

Trajecten

Positieve emoties, plezier

Verbinding, communicatie

Zinvol & betekenisvol

Betrokkenheid, flow

Doelen behalen

Share by: